dimecres, 8 de novembre del 2017

EL MEU BARRI - GRÀCIA

Sóc filla de Gràcia i tinc tants records entranyables del meu barri, que necessitaria "90 fulls" i encara me'n deixaria algun.

L'Escola que tenia  al costat de casa, era un dels meus llocs d'esbarjo. Molts festius al matí hi anàvem a patinar, a jugar a bàsquet, a somiar què faríem quan fóssim grans, a navegar entre fantasies i realitats... i entre joc i joc fèiem xiulets amb els pinyols dels albercocs que rascàvem en el bancs de pedra.

Al carrer Gran de Gràcia, aleshores carrer Major, hi havia el cinema Selecto que els dissabtes a la tarda hi havia un programa infantil i en acabar les dues pel·lícules ens feien "varietés". Jo hi anava amb l'àvia que sempre em comprava una pasta i una "gilda" (com els  chupa-chups d'ara, però plans i rodons)

Els compràvem a la lleteria on venien la llet fresca. A la part del darrera encara hi tenien un parell de vaques.

Recordo també la casa Vicens (Gaudí) al final del carrer. En aquell temps els jardins donaven la volta des de Carolines fins a Príncep d'Astúries. Hi havia la font de Santa Rita i quan hi anàvem ens en "regalaven" un gotet. Avui ja només en queda la casa. Van dir que havien traslladat el brollador a algun altre lloc!!!  


No puc deixar de mencionar la Festa Major, els embalats, els cavallets, les tómboles, i sobre tot els carrers guarnits, aquells berenars, el ball del fanalet... tot el barri era una festa i tothom en gaudia.


I no puc seguir perquè ja fa estona que m'han tallat el "micro"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada